Forum www.kgbbastion.fora.pl Strona Główna www.kgbbastion.fora.pl
Forum Klubu Gier Bitewnych Bation
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WIP kampania 40k

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kgbbastion.fora.pl Strona Główna -> Gry Bitewne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:06, 22 Kwi 2017    Temat postu: WIP kampania 40k

Póki co mam 443 słowa, 3101 znaków tekstu, ale na fali wczorajszej gry w 40k i kilku inspiracji pomyślałem o małej kampanii, luźniejszej i mniej narracyjnej niż ostatnia opracowana przez Amano. W zasadzie byłby to cykl bitew - kilku mniejszych i jednej większej. Kampania zakłada obowiązkowe uczestnictwo Cyca w każdej bitwie, ponieważ reprezentuje tą złą stronę mocy. Mniejsze bitwy mogłyby być rozgrywane w dowolnej kolejności przez któregoś z graczy Imperium przeciwko złym Eldarom (chyba że jakoś by się udało namówić jakiegoś innego złego). Duża bitwa byłaby ostatnią w cyklu, przy uczestnictwie wszystkich graczy i z bonusami wypracowanymi w bitwach mniejszych. Kampania miałaby też inny cel - niektóre elementy misji powinny mieć odwzorowania w makietach, co powinno dodatkowo motywować do tworzenia.

Otwieram dyskusję na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek dnia Sob 14:07, 22 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amano
Technowiking
Technowiking



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:08, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Jestem entuzjastycznie nastawiony do tego pomysłu Smile. Rozumiem, że te słowa które już są i wiele następnych zostanie opublikowane wkrótce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cycu
Mistrz



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:15, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Wow! Widze, ze dostałem główną rolę w tym spektaklu Smile Oczywiście jestem chętny i wezme w tym udział. Ile bitew planujesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:36, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Myślę, że bitew by było w okolicach 6. Jak napiszę, to wrzucę do konsultacji i zbalansowania. Jest jeszcze jedna sprawa - czekamy na nową edycję, czy gramy na starej?

Bo:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek dnia Sob 16:40, 22 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amano
Technowiking
Technowiking



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:09, 22 Kwi 2017    Temat postu:

Moim zdaniem lepiej zaczac na starej. Ostatecznie sie przeniesiemy w razie potrzeby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:47, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Kampania
Wielka wojna ogarnęła całą planetę. Na każdy kilometr kwadratowy padają pociski, odłamki i bomby. Ziemię pokryła gruba warstwa ciał. Ostateczna bitwa zdaje się być blisko, a punktem największego wysiłku stron konfliktu będzie nic nie znacząca ziemia u podnóży Gór Strzelistych.

Zasady ogólne:
Zadania specjalne – Każdy dowódca musi przestrzegać zasady ekonomii sił. Musi też zachować odwody, żeby móc reagować na zaistniałą sytuację. We wszystkich misjach, oprócz ostatniej może uczestniczyć tylko jedna formacja. Może to być również armia unbound, ale musi być wybrana z jednego kodeksu.


Misja I (1000 pkt) Płaskowyż Bohaterów Imperium i jego skarb:
Na Płaskowyżu Bohaterów Imperium znajdującym się w Górach Strzelistych ulokowana jest bateria dalekosiężnych dział. Do tej pory cała ich obsada przesunięta została w inne rejony walk i gdzieś tam pewnie zginęła. Walki u podnóża Gór już trwają. Zdobycie dział pozwoli nam ostrzelać nic nie spodziewającego się przeciwnika.
Wokół dział rozgorzały walki. Najwyższym priorytetem jest zaspokoić potrzeby wsparcia głównych walk. Przeżycie na płaskowyżu nie jest aż tak ważne.


Zasady specjalne:
Ograniczona amunicja dział - misja trwa 4 tury.

Na stole równomiernie, na linii połowy stołu rozmieszczone są 3 działa. Kontrolowanie działa na koniec swojej fazy assault daje jeden punkt. Należy notować, w której turze bitwy punkty zostały zdobyte.

Płaskowyż Bohaterów Imperium – jest to miejsce otoczone górami, ekstremalnie trudno tam się dostać. Rozpiski nie mogą zawierać pojazdów z wyjątkiem samolotów i tych, które przybywają z zasadą deep strike.

Wsparcie artyleryjskie – Jeden punkt zdobyty w tej bitwie pozwala na wykonanie jednego strzału z działa o profilu podanym poniżej w bitwie ostatecznej. Strzał ten może być wykonany w każdej fazie tury.
S7 AP4 Barrage, large blast, Nieetatowy Celowniczy.

Nieetatowy celowniczy – Obsługa dział dostarczona na szybko nie jest odpowiednio zapoznana i przeszkolona do ich obsługi. Strzały z dział zawsze znosi.


Misja II (1000pkt) Lotnisko Poświęcenia:
Niegdyś żywe lotnisko imienia gubernatora Burroka zostało wielokrotnie zbombardowane i teraz nadający się do działania jest tylko jeden pas startowy. Do niedawno owiany tajemnicą był fakt, że pozostało tam kilka bombowców zdolnych do krótkiego nalotu dywanowego.

Zasady specjalne:
Samoloty – na stole należy umieścić 4 znaczniki reprezentujące bombowce. Kontrolowany znacznik na koniec bitwy pozwala na wykonanie nalotu w bitwie ostatecznej.

Głęboko skrywana tajemnica – informacja o tym lotnisku dopiero do nas spłynęła, a ostateczna bitwa już trwa. Samoloty i śmigłowce czekają żeby dostarczyć nasze siły. Wszystkie jednostki zaczynają grę w rezerwie i przybywają na pole bitwy z użyciem zasady deep strike od drugiej tury. Jednostki, które tą zasadę posiadają w profilu przybywają na pole bitwy od pierwszej tury (na 3+).

Nalot – Pozostawione w hangarach bombowce wyposażone są w bomby zapalające zdolne do wywołania pożogi. Atak bombowy ma następujący profil:
S- AP- Poison(3+), Soul Blaze, Znacznik Nalotu
Znacznik Nalotu – Specjalny znacznik, reprezentowany przez prostokąt o wymiarach połowy kartki A5. Należy normalnie rzucić na Scatter.


Misja III (1000pkt) Wzgórze Błogosławionych:
Postawiony na wzniesieniu, górujący nad polem ostatecznej bitwy, kościół może podbudowywać morale Imperialsów.

Zasady specjalne:
Imperialny Kościół – Znajdujący się na środku stołu budynek reprezentuje kościół. Jego działanie w bitwie ostatecznej podyktowane jest tym, kto będzie go kontrolował na koniec tej bitwy:
Strona Imperium:
Światło Imperatora – błyski ze Wzgórza Błogosławionych są dowodem, że Imperator patrzy na bitwę. Strona Imperium może przerzucić jeden nieudany rzut na morale na turę.
Obcy:
Zburzyć ich symbole – gdy ten budynek runie w czasie bitwy, ich serca zadrżą. Raz na turę strona obcych może zmusić przeciwnika do przerzucenia jednego udanego testu morale.

Kontrola kościoła liczona jest ilością modeli/drużyn znajdujących się w 6” od celu.


Bitwa wielu armii (2500pkt):
Wielomiesięczne walki mają się ku końcowi. Zmęczone strony konfliktu ześrodkowały swoje siły, by zadać cios ostateczny. Takich bitew Imperium widziało już wiele, ale ta planeta jeszcze nigdy.

Zasady specjalne:
Wygrana albo śmierć - czas trwania gry: 7 tur.

Wiele bitew, jedna wojna – Wszystkie wypracowane w poprzednich bitwach dodatkowe zasady działają w tej, ostatecznej bitwie.

Wsparcie musi być w odpowiednim momencie – Wszystkie bitwy i misje kampanii mają miejsce w podobnym czasie, dlatego dodatkowe zasady zaczynają działać w pierwszej turze na 5+, w drugiej na 3+ i w trzeciej automatycznie. Za każdą małą misję należy rzucić osobno.



Zachęcam do proponowania zmian i uzupełnień. Wymyślę jeszcze jakieś misje. I proponuję, żebyście w ramach kampanijnej społeczności sami dodali jakieś misje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bartek dnia Nie 19:48, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amano
Technowiking
Technowiking



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:27, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Podoba mi się. Jak przyjdzie mi jakaś misja do głowy to dam znać. Podoba mi się pomysł z dowolną kolejnością tych misji, zakładam że mogą być grane dowolną imperialną armią przeciw złym Eldarom? Czy combined arms to formacja na potrzeby kampanii? Czy źli Eldarzy mają sobie sami wymyślić powód dlaczego tak się rozpanoszyli, czy będzie jakaś fabuła? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Amano dnia Nie 20:28, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:40, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Tak, Imperium=dowolna imperialna armia przeciwko Xenos (czyli w przypadku Dawida Eldarzy, chyba że chce zrobić jakąś proksę innych UFO). Nie musi to być ta sama armia w każdej misji - np. zajęcia dział mogą podjąć się SM, a obroną kościoła może zająć się Gwardia. Tak samo Eldarzy mogą być Craftworld, DE albo ci nowi. Combined Arms jest formacją z podręcznika, więc jest spoko. Ja nie planowałem fabularyzowania, więc możecie puścić wodze fantazji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amano
Technowiking
Technowiking



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:14, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Dalsze pytania!

Jak ustaliliśmy z Dawidem podczas ostatniej gry, Ynarii nie mają codexu, tylko są wybierani z trzech różnych. W świetle zasad kampanii oznacza to, że w bitwach poza ostatnią może brać udział tylko jeden rodzaj Eldarów. Czy taka jest intencja? (W sumie jeśli może być tylko jeden rodzaj Imperium, to wydaje się dość spójne).

Czy wybieranie armii z jednego codexu dotyczy też suplementów? W sensie czy IG może korzystać z dodatku Cadia? Albo z fortyfikacji z Stronghold Assassolt?

Czy jest górne ograniczenie liczby małych misji? Jeśli ich liczba się rozrośnie, liczba bonusów w ostatniej będzie wymagała arkusza kalkulacyjnego Very Happy

Czy 1000 pts na małe misje to sztywny limit, czy można pisać na np. 500 albo 1250?

Dodatkowo - proponuję przenieść misje do osobnego wątku, żeby nie plątały się w dyskusji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:55, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Ynari mają specjalną formację, która nazywa się reborn warhost detachment w dodatku Fracture of Biel Tan. Jeśli chodzi o format punktowy, to pełna dowolność. Misje podane przeze mnie również mogą być na inne punkty. W zasadzie nie zastanawiałem się nad tym jakoś bardzo.
Do fortyfikacji jestem sceptycznie nastawiony. A co do dodatków, to myślę, że nie ma problemów. Te ograniczenia do pojedynczych formacji/kodeksów ma na celu odwzorować, że jest to tylko mały wycinek sił głównych, wyznaczony specjalnie do konkretnych celów. Do mojego kodeksu nie ma dodatków, więc nawet o takim rozwiązaniu nie pomyślałem.
W kwestii ilości misji to możemy ustawić limit na 6 misji, żeby faktycznie nie było przesady. Z drugiej strony jak będzie wymyślonych więcej, to będziemy mogli stworzyć bazę misji na przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cycu
Mistrz



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:50, 24 Kwi 2017    Temat postu:

Co do rozpisek i ogólnie kampanii to i tak pewnie będę grał na DE. Ynnari sa mocni ale fluff mi średnio podchodzi.
Zagrajmy 6 misji i tę ostatnią duża. Z większa ilością misji to nigdy tego nie skończymy przy naszej dyspozycji czasowej. Smile

Death from the skies dopada?
Czyli różne style detachmentów z wszelakich dodatków i supplementów wchodza w grę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Amano
Technowiking
Technowiking



Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:20, 25 Kwi 2017    Temat postu:

Z tego co zrozumiałem tak, pod warunkiem że będzie to jedyny detatchment. Czyli rozpiska może być w całości jedną formacją lub unbound, ale nie może być już combined arms + inna formacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek
Szeryf
Szeryf



Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:45, 01 Maj 2017    Temat postu:

Dopisałem 4 misję i stworzyłem osobny wątek z kampanią. Ten zostanie do dyskusji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kgbbastion.fora.pl Strona Główna -> Gry Bitewne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin